Minął termin składania ofert na remont jezdni prawej drogi ekspresowej S8 na odcinku Polichno – Studzianki w kierunku Warszawy. Do łódzkiej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wpłynęły cztery oferty.
Zamówienie zawiera część opcjonalną obejmującą remont jezdni prawej drogi ekspresowej S8 na odcinku Studzianki – Jadwigów.
Cztery oferty na remont S8
25 kwietnia o godz. 11:30 minął czas, do którego zainteresowani wykonawcy mogli składać oferty w przetargu na remont prawej jezdni drogi ekspresowej S8. Do łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji wpłynęły cztery oferty.
GDDKiA planuje przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia 60 787 262 zł. Trzy z czterech ofert mieszczą się w budżecie, a najtańszą zaproponował Strabag, którego propozycja łączna zamówienia podstawowego i objętego opcją wynosi 50 980 858,74. Najdroższy jest natomiast Budimex z łączną kwotą 76 030 900,80 zł.
Oferty prezentują się następująco:
- Colas Polska – zamówienie podstawowe: 40 471 205,20 zł, zamówienie objęte opcją: 15 112 864,50 zł, łącznie: 55 584 069,69 zł;
- Budimex – zamówienie podstawowe: 55 300 392,24 zł, zamówienie objęte opcją: 20 730 508,56 zł, łącznie: 76 030 900,80;
- Mostostal Warszawa - zamówienie podstawowe: 43 718 677,82 zł, zamówienie objęte opcją: 16 174 633,82 zł, łącznie: 59 893 311,64 zł;
- Strabag – zamówienie podstawowe: 37 126 986,50 zł, zamówienie objęte opcją: 13 843 872,24 zł, łącznie: 50 970 858,74 zł.
Remont doświadczalnego odcinka
Zadanie podstawowe obejmuje najbardziej zniszczony około 9-kilometrowy fragment jezdni w kierunku Warszawy między Polichnem i Studziankami na S8.
Jak wskazywała GDDKiA, ogłaszając przetarg, jest to pierwszy tzw. doświadczalny odcinek trasy wykonany w celu sprawdzenia, jak technologia betonu cementowego sprawdzi się w warunkach pogodowych panujących w naszym kraju. Zgodnie z ówczesnymi założeniami trwałość remontowanej nawierzchni szacowana była na 20 lat i te założenia się sprawdziły.
Prace na odcinku prowadzone były w 2002 roku, jeszcze przed rozbudową DK8 do standardu drogi ekspresowej. Obecnie nawierzchnia jest mocno wyeksploatowana, w związku z czym, w ramach inwestycji dokonana zostanie rozbiórka starej nawierzchni betonowej o grubości 28 centymetrów (zarówno na jezdni, jak i na pasach wyłączenia) i zastąpi ją nawierzchnia bitumiczna wzmocniona specjalną siatką.
Dodatkowo odtworzone zostanie oznakowanie poziomowe w technologii grubowarstwowej.
Realizacja prac przewidziana jest na około cztery miesiące, w czasie których ruch w obu kierunkach będzie odbywał się po drugiej jezdni.