Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Kto wyremontuje najbardziej zniszczoną S8 w województwie łódzkim?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
25-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
25-04-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
GDDKiA Łódź

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Kto wyremontuje najbardziej zniszczoną S8 w województwie łódzkim?
fot Google Maps
Minął termin składania ofert na remont jezdni prawej drogi ekspresowej S8 na odcinku Polichno – Studzianki w kierunku Warszawy. Do łódzkiej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wpłynęły cztery oferty.

Zamówienie zawiera część opcjonalną obejmującą remont jezdni prawej drogi ekspresowej S8 na odcinku Studzianki – Jadwigów.

Cztery oferty na remont S8

25 kwietnia o godz. 11:30 minął czas, do którego zainteresowani wykonawcy mogli składać oferty w przetargu na remont prawej jezdni drogi ekspresowej S8. Do łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji wpłynęły cztery oferty.

GDDKiA planuje przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia 60 787 262 zł. Trzy z czterech ofert mieszczą się w budżecie, a najtańszą zaproponował Strabag, którego propozycja łączna zamówienia podstawowego i objętego opcją wynosi 50 980 858,74. Najdroższy jest natomiast Budimex z łączną kwotą 76 030 900,80 zł.

Oferty prezentują się następująco:

  • Colas Polska – zamówienie podstawowe: 40 471 205,20 zł, zamówienie objęte opcją: 15 112 864,50 zł, łącznie: 55 584 069,69 zł;
  • Budimex – zamówienie podstawowe: 55 300 392,24 zł, zamówienie objęte opcją: 20 730 508,56 zł, łącznie: 76 030 900,80;
  • Mostostal Warszawa - zamówienie podstawowe: 43 718 677,82 zł, zamówienie objęte opcją: 16 174 633,82 zł, łącznie: 59 893 311,64 zł;
  • Strabag – zamówienie podstawowe: 37 126 986,50 zł, zamówienie objęte opcją: 13 843 872,24 zł, łącznie: 50 970 858,74 zł.

Remont doświadczalnego odcinka

Zadanie podstawowe obejmuje najbardziej zniszczony około 9-kilometrowy fragment jezdni w kierunku Warszawy między Polichnem i Studziankami na S8.

Jak wskazywała GDDKiA, ogłaszając przetarg, jest to pierwszy tzw. doświadczalny odcinek trasy wykonany w celu sprawdzenia, jak technologia betonu cementowego sprawdzi się w warunkach pogodowych panujących w naszym kraju. Zgodnie z ówczesnymi założeniami trwałość remontowanej nawierzchni szacowana była na 20 lat i te założenia się sprawdziły.

Prace na odcinku prowadzone były w 2002 roku, jeszcze przed rozbudową DK8 do standardu drogi ekspresowej. Obecnie nawierzchnia jest mocno wyeksploatowana, w związku z czym, w ramach inwestycji dokonana zostanie rozbiórka starej nawierzchni betonowej o grubości 28 centymetrów (zarówno na jezdni, jak i na pasach wyłączenia) i zastąpi ją nawierzchnia bitumiczna wzmocniona specjalną siatką.

Dodatkowo odtworzone zostanie oznakowanie poziomowe w technologii grubowarstwowej.

Realizacja prac przewidziana jest na około cztery miesiące, w czasie których ruch w obu kierunkach będzie odbywał się po drugiej jezdni.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Ruszy remont drogi wojewódzkiej pod Siedlcami

Drogi i autostrady

Ruszy remont drogi wojewódzkiej pod Siedlcami

Damian Kelman 25 kwietnia 2025

Tylko dwóch chętnych na remont S11 w Wielkopolsce

Drogi i autostrady

Jak postępuje budowa mostów w Bolesławcu?

Drogi i autostrady

Jak postępuje budowa mostów w Bolesławcu?

Damian Kelman 25 kwietnia 2025

Zobacz również:

Których dróg potrzebują Warmia i Mazury?

Drogi i autostrady

Których dróg potrzebują Warmia i Mazury?

Damian Kelman 22 marca 2025

Niebawem będzie mogła ruszyć budowa trzech odcinków S8

Drogi i autostrady

Remont mostu przy S8 na Mazowszu. GDDKiA rozstrzygnęła przetarg

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Ruszy remont drogi wojewódzkiej pod Siedlcami

Drogi i autostrady

Ruszy remont drogi wojewódzkiej pod Siedlcami

Damian Kelman 25 kwietnia 2025

Tylko dwóch chętnych na remont S11 w Wielkopolsce

Drogi i autostrady

Jak postępuje budowa mostów w Bolesławcu?

Drogi i autostrady

Jak postępuje budowa mostów w Bolesławcu?

Damian Kelman 25 kwietnia 2025

Zobacz również:

Których dróg potrzebują Warmia i Mazury?

Drogi i autostrady

Których dróg potrzebują Warmia i Mazury?

Damian Kelman 22 marca 2025

Niebawem będzie mogła ruszyć budowa trzech odcinków S8

Drogi i autostrady

Remont mostu przy S8 na Mazowszu. GDDKiA rozstrzygnęła przetarg

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5